Uprzejmie informujemy, że Fabryka Obrabiarek do Drewna w dniu 31 października 2016 roku będzie nieczynna.
Na mocy Decyzji Pełnomocnika Wspólnika Nr 3/2016 z
dnia 23.09.2016r. w sprawie wyboru biegłego
rewidenta badającego sprawozdanie finansowe Spółki
za rok obrotowy 2016 dokonano wyboru
firmy:
Biuro Biegłych Rewidentów
„Eko – Bilans” Sp. z o.o. z siedzibą w
Łodzi.
Dziękując niniejszym za złożenie oferty na badanie
sprawozdania finansowego
Fabryka Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. zaprasza
jednocześnie do złożenia jej w roku następnym.
W dniu dzisiejszym, tj. 21.09.2016r. została wyłoniona oferta na wykonanie prac rozbiórkowych budynków należących do Fabryki Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. położonych w Bydgoszczy przy ulicy Nakielskiej 53.
Komisja, działająca w ww. sprawie, wyłoniła firmę:
T.K.J. Matuszewski Spółka Jawna
z siedzibą w Grudziądzu.
Jednocześnie nadmieniamy, iż na zaproszenie do składania ofert na wykonanie prac rozbiórkowych budynków należących do Fabryki Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. w Bydgoszczy zgłosiło się 25 oferentów.
Fabryka Obrabiarek do Drewna Sp. z
o.o.
z siedzibą
w Bydgoszczy, ul. Nakielska 53
85-347
Bydgoszcz
ogłasza
PRZETARG USTNY nieograniczony (licytacja)
na
sprzedaż prawa wieczystego użytkowania nieruchomości gruntowych
wraz
z prawem własności posadowionych na tych nieruchomościach składnikach
budowlanych, a położonych w Bydgoszczy przy ul. Nakielskiej 50 i Śluzowej
|
ul. Nakielska 50 |
||||||||||
|
Lp |
Oznaczenie geodezyjne |
Nr KW |
Pow. w ha |
Opis nieruchomości |
Przeznaczenie nieruchomości w planie zagospodarowania przestrzennego |
Tytuł prawny do nieruchomości |
Cena wywoławcza w PLN |
Wadium w PLN |
Postąpienie minimalne w PLN |
|
|
Nr działki |
Nr obrębu |
|||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|
1
2 |
8 oraz 10 |
0066
|
BY1B/00019788/0
BY1B/00019784/2 |
0.1105 |
Nieruchomości
niezabudowane, porośnięte drzewostanem bez wartości użytkowej i handlowej |
Plan
nie obowiązuje
|
Użytkowanie
wieczyste
|
291 018,00 (236 600,00 +
23%VAT) |
29 102,00 |
2 910,20 |
|
ul. Śluzowa |
||||||||||
|
3 |
17 |
0058 |
BY1B/00004674/0 |
0.0424 |
Nieruchomość
niezabudowana |
Plan
nie obowiązuje
|
Użytkowanie
wieczyste |
55 200,00 Sprzedaż zwolniona
z podatku VAT |
5 520,00 |
552,00 |
|
4
5 |
24 oraz 25 |
0058
|
BY1B/00004674/0
BY1B/00004674/0 |
0.0842 |
Nieruchomość
zabudowana garażami
|
Plan
nie obowiązuje
|
Użytkowanie
wieczyste |
109 800,00
Sprzedaż zwolniona z podatku VAT |
10 980,00 |
1 098,00 |
|
6 |
35 |
0058 |
BY1B/00004674/0 |
0.2774 |
Nieruchomość
niezabudowana |
Plan
nie obowiązuje
|
Użytkowanie
wieczyste |
342 000,00
Sprzedaż zwolniona z podatku VAT |
34 200,00 |
3 420,00 |
I. Termin wpłaty wadium: wadium należy
wnieść na rachunek bankowy Fabryki Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. w wysokości wskazanej
dla poszczególnych działek w rubryce nr 10, z zastrzeżeniem postanowień pkt II
niniejszego ogłoszenia. Wpłaty należy dokonać do dnia 06.09.2016r. na rachunek
bankowy Fabryki Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. w Bydgoszczy o numerze 03 1240
3493 1111 0000 4279 0839 prowadzonym przez Bank PEKAO S.A. II Oddział w
Bydgoszczy. W przetargu udział wezmą Ci oferenci, których wadium zostało
zaksięgowane na ww. rachunku Spółki do dnia 06.09.2016r. (włącznie). Za datę uiszczenia wadium uznaje się dzień
wpływu kwoty wadium należności na rachunek bankowy Spółki.
W tytule wpłaty proszę podać: „Przetarg –
oznaczenie KW oraz numer działki/łek”.
Wpłacone wadium nie podlega oprocentowaniu.
II. Dodatkowe warunki przetargu. Fabryka
Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo jedynie łącznego
zbycia następujących działek:
a) nr 8, dla której
prowadzona jest KW nr BY1B/00019788/0 wraz z działką o nr 10, dla której
prowadzona jest KW nr BY1B/00019784/2 oraz
b) o numerach 24 oraz
25, dla której prowadzona jest KW nr BY1B/00004674/0.
III. Termin przetargu: 08.09.2016r.
o godz. 1200 w siedzibie Spółki, Bydgoszcz ul. Nakielska 53, I
piętro, pokój 17.
IV. Uczestnicy przetargu: W przetargu mogą wziąć udział
osoby, które wpłacą wadium w wyznaczonym terminie oraz przedłożą komisji
przetargowej przed wywołaniem licytacji:
a) dowód wniesienia wadium oraz dowód
tożsamości, pisemne oświadczenie o zapoznaniu się ze stanem faktycznym i
prawnym nieruchomości oraz, że w związku z tym nie będą występować z
ewentualnymi roszczeniami z tytułu rękojmi za wady.
b) osoby prawne podlegające wpisom do
rejestrów winny nadto przedłożyć odpowiednie pełnomocnictwo oraz aktualny wypis
z właściwego rejestru (nie starszy niż 1 miesiąc),
c) w przypadku małżonków, do dokonania
czynności przetargowych konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z
nich ze stosownym pełnomocnictwem drugiego małżonka, zawierającym zgodę na
odpłatne nabycie nieruchomości,
V. Warunkiem
przystąpienia do przetargu jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny
wywoławczej sprzedawanego składnika majątku trwałego.
1. Wadium
przepada na rzecz Spółki, jeżeli żaden z uczestników przetargu nie zaoferuje
ceny wywoławczej. Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostaną
przyjęte, zostanie zwrócone bezpośrednio po dokonaniu wyboru oferty, na
rachunek bankowy wskazany przez oferenta. Wadium złożone przez nabywcę zostanie
zarachowane na poczet ceny. Wadium przepada na rzecz Spółki, jeżeli oferent,
którego oferta zostanie przyjęta, uchyli się od zawarcia umowy.
2. Cudzoziemiec,
który wygra przetarg, a jest zobowiązany do uzyskania zezwolenia Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji na nabycie nieruchomości winien przedstawić
stosowne zaświadczenie w terminie 3 miesięcy od daty zamknięcia przetargu. W
przypadku nie przedstawienia takiego zezwolenia Zarządowi Spółki w terminie 3
miesięcy od daty zamknięcia przetargu, uznaje się, że osoba która wygrała
przetarg odstępuje od nabycia nieruchomości, a wpłacone wadium nie podlega
zwrotowi.
3. Nabywca
nieruchomości zostanie zawiadomiony o miejscu i terminie zawarcia umowy
sprzedaży najpóźniej w ciągu 21 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu. Jeżeli
nabywca nieruchomości nie stawi się bez usprawiedliwienia w miejscu i terminie
oznaczonym w zawiadomieniu, organizator przetargu może odstąpić od zawarcia
umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
4. Nabywca
nieruchomości ponosi w całości koszty związane z przygotowaniem nieruchomości
do sprzedaży, tj. koszty aktu notarialnego i opłat sądowych. W przypadku
żądania okazania granic nieruchomości, koszty z tym związane ponosi nabywca.
5.
Nabywca zobowiązany jest zapłacić cenę sprzedawanej nieruchomości oraz
pozostałe ewentualne koszty, związane z jej nabyciem nie później niż dzień
przed zawarciem umowy przenoszącej prawo użytkowania wieczystego. Za termin
zapłaty uznaje się dzień wpływu należności na wskazany rachunek bankowy Spółki.
Koszty zawarcia umowy w formie aktu notarialnego Kupujący ureguluje nie
później niż dzień przed podpisaniem aktu
notarialnego na rachunek bankowy wskazany przez Kancelarię Notarialną.
6. Istnieje
możliwość obejrzenia zbywanej nieruchomości i uzyskania wyjaśnień w siedzibie
Spółki w dniach od poniedziałku do piątku w godz. 700-1400,
po uprzednim uzgodnieniu terminu pod numerami telefonu:
- w
Dziale Utrzymania Ruchu, tel. 052-325-87-50 lub
- w sekretariacie
tel. 052-325-87-00.
7. Fabryka
Obrabiarek do Drewna Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo odstąpienia od przetargu
lub jego odwołania bez podania przyczyny.
VI.
Informacje dodatkowe:
1. Niniejszy
przetarg przeprowadzany jest na podstawie przepisów Rozporządzenia Rady
Ministrów z dnia 13 lutego 2007r. w sprawie określenia sposobu i trybu
organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych przez spółkę
powstałą w wyniku komercjalizacji (Dz. U. 2007.27.177 z późn. zm).
2. Oferta jest wiążąca do dnia otwarcia przetargu.
Pełnomocnik Wspólnika
Fabryka Obrabiarek do Drewna Spółka z o.o. z
siedzibą w Bydgoszczy
ul. Nakielska
53, 85-347 Bydgoszcz
zaprasza uprawnione
podmioty
do składania ofert na przeprowadzenie badania
sprawozdania finansowego Spółki za rok obrotowy od 01.01.2016 do 31.12.2016
Przedmiotem zamówienia jest
badanie sprawozdania finansowego Spółki za rok obrotowy od 01.01.2016 do 31.12.2016 oraz sporządzenie pisemnej opinii wraz z raportem z
badania tego sprawozdania.
1. Od biegłego rewidenta oczekuje się:
1) obecności (w razie zaistnienia takiej potrzeby) na Zwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników rozpatrującym sprawozdanie finansowe Spółki za rok obrotowy 2016; o terminie biegły rewident zostanie powiadomiony z odpowiednim wyprzedzeniem,
2) spotkania z Pełnomocnikiem Wspólnika w trakcie badania i po przedłożeniu opinii i raportu z badania,
3) przekazania do wiadomości Pełnomocnika Wspólnika sporządzanych dla Zarządu (w formie tzw. listów do Zarządu) informacji o problemach w systemie rachunkowości Spółki (jeśli będą sporządzane),
4) ostatecznego zakończenia badania rocznego sprawozdania finansowego oraz sporządzenia i przekazania opinii wraz z raportem do dnia 31 marca 2017r.
2. Oferta powinna zawierać:
1) informację o biegłym, w tym o formie prowadzenia działalności, wpisie do rejestru biegłych rewidentów z podaniem numeru i daty wpisu, wpisie na listę podmiotów uprawnionych do badań sprawozdań finansowych z podaniem numeru i daty wpisu, o liczbie zatrudnionych biegłych rewidentów, ubezpieczeniu oc wraz z dokumentami potwierdzającymi informacje,
2) oświadczenie o spełnieniu przez biegłego rewidenta ustawowo określonych warunków do wyrażenia bezstronnej i niezależnej opinii o badanym sprawozdaniu finansowym,
3) oświadczenie o przyjęciu zobowiązania ewentualnej konieczności uczestnictwa w Zwyczajnym Zgromadzeniu Wspólników oraz odbycia spotkania z Pełnomocnikiem Wspólnika,
4) opis dotychczasowego doświadczenia biegłego w zakresie badania sprawozdań finansowych, w tym spółek prawa handlowego, również z udziałem Skarbu Państwa,
5) cenę za badanie sprawozdania finansowego i sporządzenie opinii wraz z raportem z badania oraz warunki płatności,
6) określenie składu zespołu przeprowadzającego badanie, z wyszczególnieniem osób posiadających uprawnienia biegłego rewidenta,
7) wskazanie metod i terminów badania sprawozdania finansowego.
3. Dodatkowe informacje można uzyskać w dni robocze od Głównej Księgowej Spółki pod numerem tel. (52) 325-87-72, w godz. 8.00-14.00
4. Pisemne oferty należy przesyłać na adres Spółki lub składać w Sekretariacie Spółki w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Oferta na badanie sprawozdania finansowego za rok obrotowy 2016 – nie otwierać”. Oferty przyjmowane będą w terminie do dnia 15 września 2016r. do godziny 15-tej.
5. Oferty, które wpłynęły do Spółki lub zostały złożone po terminie ich przyjmowania, nie będą rozpatrywane.
6. Otwarcie ofert i wyboru biegłego rewidenta dokona Pełnomocnik Wspólnika w terminie do 30 września 2016 r.
7. Zastrzega się prawo odstąpienia od wyboru Zgłoszenia bez podania przyczyn i ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych. Do zaproszenia nie stosuje się art. 66 kc.
FOD Sp. z o.o. wprowadza z dniem 01.08.2016r. nową formułę sprzedaży swoich maszyn i urządzeń.
W rozliczeniu sprzedaży nowego
produktu będzie istniała możliwość zakupu przez Fabrykę niektórych używanych
maszyn lub urządzeń jej produkcji (niekoniecznie tego samego typu co produkt
sprzedawany). Oferowana cena nabycia ww. urządzeń zostanie określona po
oględzinach technicznych takiego urządzenia przez przedstawicieli FOD Sp. z
o.o. Decyzja o przystąpieniu do transakcji należeć będzie każdorazowo do Fabryki
i uzależniona będzie od rodzaju i stanu technicznego używanej maszyny lub
urządzenia, a kwota ich zakupu będzie podlegała każdorazowo negocjacji.
FOD Sp. z o.o. z dniem 01.08.2016 r. rozpoczyna również
skup wybranych maszyn i urządzeń swojej produkcji w celu przeprowadzenia ich
remontu i dalszej odsprzedaży. Oferta ta dotyczy przede wszystkim traków
FTAA-60 oraz DTRB-63/DTRA-63 oraz ich wyposażenia, frezarek oraz wybranych
pilarek. Decyzja o przystąpieniu do negocjacji o zakupie będzie podejmowana
przez Fabrykę w zależności od rodzaju i typu maszyny oraz ich stanu
technicznego.
Tym samym informujemy, iż w związku z powyższym będzie istniała możliwość zakupu w FOD Sp. z o.o. używanych maszyn po remoncie w atrakcyjnych cenach.
W ww. sprawach prosimy
o kontakt:
e-mail: fod@fod.com.pl
tel. 52-325-87-05
Fabryka Obrabiarek do
Drewna Sp. z o.o.
Bydgoszcz 85-347 ul. Nakielska 53
ogłasza przetarg
ustny nieograniczony
w trybie i na zasadach określonych w
Rozporządzeniu Rady Ministrów z 13.02.2007r. w sprawie określenia
sposobu i trybu organizowania przetargu na sprzedaż składników aktywów trwałych
przez spółkę powstałą w wyniku komercjalizacji (Dz. U. 2007.27.177 z późn. zm)
na sprzedaż nw. składników majątkowych:
|
Lp. |
Urządzenie |
TYP |
Nr
fabryczny |
Rok
produkcji |
|
|
1 |
Wiertarka |
WAC-25N |
1.1006.05/10 |
1977 |
4.100,00 +
VAT |
|
2 |
Wiertarko–Frezarka |
HWCaP-110 |
4541 |
1967 |
49.300,00 + VAT |
|
3 |
Frezarka |
FP-16 |
274 |
1973 |
22.400,00 + VAT |
|
4 |
Frezarka |
FP-12 |
185 |
1973 |
16.150,00 + VAT |
|
5 |
Frezarka |
FKRS |
50531 |
1965 |
7.500,00 +
VAT |
|
6 |
Frezarka |
FNS-36 |
378 |
1966 |
1.600,00 +
VAT |
|
7 |
Frezarka |
FXJ-40 |
16/36 |
1978 |
9.000,00 +
VAT |
|
8 |
Frezarka |
FSS-315 |
3145/47119/83 |
1983 |
6.400,00 +
VAT |
|
9 |
Szlifierka |
E-450 |
801144 |
1989 |
22.000,00 + VAT |
|
10 |
Piec |
PEGAT CZOR-1 |
1329 |
1978 |
5.100,00 +
VAT |
|
11 |
Piec |
PEH-1 |
130052 |
1958 |
560,00 + VAT |
|
12 |
Sprężarka |
2K2-8 |
91148 |
1991 |
1.630,00 +
VAT |
|
13 |
Palnik + Piec |
UO-12 |
2548 |
1979 |
600,00 +
VAT |
1. Przetarg
odbędzie się w FOD Sp. z o.o. w Bydgoszczy przy ul. Nakielskiej 53 w dniu 05.08.2016r. o godz. 1000.
2. Warunkiem
przystąpienia do przetargu jest wpłacenie wadium w wysokości 10% ceny
wywoławczej wybranego urządzenia. Wpłata wadium może nastąpić na rachunek
bankowy lub w kasie sprzedawcy. Wadium należy uiścić:
- w przypadku wpłaty w kasie Spółki najpóźniej
w dniu przetargu do godziny 900, zaś
- w
przypadku uiszczenia wadium w formie przelewu na rachunek bankowy Spółki
prowadzony przez
Bank PEKAO S.A. II Oddział w Bydgoszczy pod nr 03 1240 3493 1111 0000 4279 0839
koniecznym jest uiszczenie wadium w terminie do dnia 04.08.2016r. (decyduje
data zaksięgowania wpłaty na rachunku FOD Sp. z o.o.). W przypadku urządzenia
wskazanego w poz. 02 niniejszego ogłoszenia wniesienie wadium następuje
wyłącznie poprzez wpłatę na rachunek bankowy Spółki
3. Wadium nie podlega zwrotowi w przypadku, gdy
żaden z uczestników przetargu nie zaoferuje ceny wywoławczej licytowanego urządzenia. Wadium
złożone przez nabywcę zostanie zarachowane na poczet ceny nabycia, a złożone
przez innych uczestników przetargu zostanie zwrócone po zakończeniu przetargu.
Wadium przepada na rzecz sprzedawcy, jeżeli nabywca nie uiści ceny nabycia w
terminie 10 dni od daty przetargu. W
tytule wpłaty proszę podać: „Przetarg – oznaczenie urządzenia”. Wpłacone wadium nie podlega oprocentowaniu.
4. Sprzedawane
maszyny i urządzenia można oglądać w FOD przy ul. Nakielska 53 w dniach
roboczych w godz. 800 – 1400. Informacji udziela Dział Utrzymania Ruchu tel. 052-325-87-50 lub
325-87-00.
5. Spółka zastrzega sobie prawo unieważnienia przetargu bez podania przyczyn.