Wózek DTBF

PRZEZNACZENIE
Wózek podawczy przeznaczony jest do podawania kłód i pryzm do traków w zakresie średnic od 100 mm do 750 mm.
OPIS BUDOWY I DZIAŁANIA:
Rama wózka wykonana jest ze stali profilowej. Zmodernizowany wózek typu DTBF posiada wzmocnioną, spawaną konstrukcję zespołu obracania kłody, odporniejszą na przypadkowe błędy operatora .
Napęd jazdy wózka realizowany jest od przekładni hydraulicznej z bezstopniową regulacją, poprzez koła łańcuchowe toczące się po łańcuchu ułożonym wzdłuż torów. Zmianę kierunku jazdy uzyskuje się przez naciśnięcie stopą pedału.
Urządzenie służące do manipulacji kłodą, a mianowicie do mocowania kłody w kleszczach, przesuwania poprzecznego, oraz obrotu kłody realizowane jest napędami hydraulicznymi.
Sterowanie wymienionymi urządzeniami odbywa się ręcznie, dźwigniami rozdzielaczy hydraulicznych, umieszczonymi po lewej stronie obsługującego, a obrót kłody przyciskiem nożnym.
Z pulpitu znajdującego się na wózku DTBF steruje się, wózkiem pomocniczym, załącza się trak oraz steruje regulacją wielkości posuwu, podnoszeniem cylindrów itp.
Wózek wyposażony jest w antywibracyjne siedzenie umieszczone na pływającej ramie i sprężystych elementach gumowych, izolując obsługę od występujących w procesie przecierania drgań.
| Podstawowe dane techniczne | Jednostka | DTBF |
| Rozstaw kół wózka | mm | 750 |
| Najmniejsza rozpiętość między szczękami ramion | mm | 100 |
| Największa rozpiętość między szczękami ramion | mm | 800 |
| Łączna wielkość bocznego przesuwu w prawo i lewo | mm | 180 |
| Kąt obrotu kleszczy | n | 360 stopni |
| Wysokość podpory nad torem | mm | 405 |
| Prędkość jazdy do przodu | m/min | 0 - 100 |
| Prędkość jazdy do tyłu | m/min | 0 - 100 |
| Moc silnika elektrycznego napędu jazdy i pompy zębatej | kW | 4 |
| Wymiary gabarytowe | ||
| Długość | mm | 2816 |
| Szerokość | mm | 750 |
| Wysokość | mm | 1150 |
| Masa | kg | 1200 |